Carmen Ichim critică implementarea Kaizen-ului în administrația publică: Este un nonsens

Carmen Ichim, candidatul Partidului Național Liberal (PNL) pentru funcția de primar al municipiului Buzău, a ridicat semne de întrebare asupra eficacității implementării metodei Kaizen în administrația publică locală. Într-o intervenție la Focus TV, Ichim a catalogat sistemul Kaizen drept un „nonsens” în contextul instituțiilor publice, argumentând că prevederile legale deja impun standarde similare celor promovate de această metodă.

Cu o experiență de aproape trei decenii în administrația publică, Ichim a subliniat că obligațiile deja existente pentru conducerea și funcționarii publici acoperă aspectele promovate de Kaizen.

„Tot ce spune că face Kaizen-ul, ești obligat să faci în calitate de ordonator de credite”, a explicat Ichim, aducând în discuție necesitatea respectării termenelor legale și a procedurilor deja reglementate.

De asemenea, Ichim a contestat beneficiile raportate ale implementării Kaizen-ului în Primăria Buzău, sugerând că acestea sunt doar cifre pe hârtie fără un impact direct asupra cetățenilor. În timp ce autoritățile locale au prezentat îmbunătățiri în încasări și timpul de răspuns la solicitări, Ichim a subliniat problemele evidente, cum ar fi cozile lungi la Evidența Persoanelor sau în alte departamente ale Primăriei Buzău.

„Am citit și eu raportul, mi-am pus mâinile în cap, de unde să se dea înapoi cu 3.108 ani? Asta înseamnă că tu, ca manager, nu ești bun”, a declarat Ichim, subliniind că îmbunătățirile sunt necesare nu doar în eficiența proceselor interne, ci și în satisfacerea cerințelor cetățenilor.

Critica lui Carmen Ichim vine în contextul în care autoritățile locale au promovat constant succesul implementării Kaizen-ului începând cu anul 2017, susținând că acesta a dus la economii semnificative de timp și la îmbunătățirea serviciilor oferite. Cu toate acestea, vocea critică a candidatului PNL ridică întrebări importante cu privire la adecvarea și eficacitatea acestui sistem în administrația publică locală.

RAPID SUPER SERVICE
EMAG
RAPID SUPER SERVICE