Lucrările la Autostrada Moldovei A7, care leagă Ploiești de Buzău, sunt în plină desfășurare, dar întâmpină provocări semnificative ce ar putea afecta respectarea termenelor de finalizare programate pentru acest an. În special, primele trei loturi sunt sub lupa autorităților și a publicului, având în vedere importanța strategică a acestei infrastructuri.
Lotul 1: Ploiești – Mizil
Primul tronson, care se întinde pe o lungime de 21 km și este construit de consorțiul Pizzarotti – Retter, a ajuns la un stadiu fizic de 69%. Progresul lunar necesar pentru a respecta termenul de finalizare în octombrie 2024 este de aproximativ 6,5%, cu unele luni înregistrând chiar și 7% progres. Lucrările se concentrează în prezent pe finalizarea structurilor, inclusiv a podurilor, unde grinzile nu au fost complet instalate, și pe asfaltarea restului traseului.
Lotul 2: Mizil – Pietroasele
Pe lotul 2, de 28 km, construit de Coni Trace, stadiul lucrărilor a atins 68%. Eforturile sunt direcționate spre supratraversări peste autostradă și finalizarea asfaltului, cu decopertări pe anumite segmente. Antreprenorul bulgar care a primit acest contract a recuperat din întârzieri și s-a apropiat de ritmul avansat al constructorului local CONI.
Lotul 3: Pietroasele – Buzău
Lotul 3, cu o lungime de 14 km și construit de Asocierea Nurol-Makyol, se află într-o fază incipientă, cu un progres fizic de doar 5%. Lucrările au început cu decopertarea drumului și lucrări preliminare la structuri. Termenul de finalizare pentru acest tronson este stabilit pentru noiembrie 2025, indicând o perioadă mai îndelungată de implementare și finalizare.
Deși autoritățile au estimat inițial deschiderea primelor două loturi între Ploiești și Buzău până la sfârșitul toamnei, există îngrijorări că termenul nu va fi respectat din cauza dificultăților tehnice și de execuție întâmpinate. Un alt tronson crucial, secțiunea Buzău – Focșani, este în prezent la doar 32% execuție, punând sub semnul întrebării deschiderea întregii autostrăzi până la finalul anului, așa cum a fost promis de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Marcel Ciolacu a subliniat importanța acestei autostrăzi, menționând: „Este o premieră pentru România: 12 pasaje întinse pe circa 2 kilometri”. Autoritățile și constructorii depun eforturi pentru a aduce această infrastructură vitală la standardele necesare în cel mai scurt timp posibil, în beneficiul comunităților locale și al dezvoltării regionale pe termen lung.
În concluzie, deși există progrese notabile pe anumite tronsoane ale Autostrăzii Moldovei A7, provocările complexe întâmpinate ar putea întârzia finalizarea lucrărilor. Autoritățile rămân angajate în depășirea acestor obstacole pentru a asigura deschiderea circulației pe această rută esențială.