Romaero: Șapte ani consecutivi de pierderi masive. Conducerea companiei: Bușcu, fost șef de piață în Buzău, un rezervist SRI și un PSD-ist specializat în artilerie

Compania de stat Romaero, specializată în industria aeronautică, continuă să acumuleze pierderi financiare semnificative, înregistrând un deficit de 24 de milioane de lei în primele șase luni ale anului 2024, conform datelor de la Bursa de Valori București. Este al șaptelea an consecutiv în care Romaero raportează pierderi, fiind menținută în funcțiune prin injecții de capital din bugetul statului, în ciuda ineficienței și a conducerii politizate.

Pierderi financiare constante

Conform bilanțurilor financiare, Romaero a raportat pierderi anuale considerabile în ultimii ani:

  • 2023: 142 de milioane de lei
  • 2022: 53 de milioane de lei
  • 2021: 62 de milioane de lei
  • 2020: 55 de milioane de lei
  • 2019: 51 de milioane de lei
  • 2018: 35 de milioane de lei

Compania se află din ianuarie 2024 în procedura de insolvență, iar acțiunile acesteia au fost suspendate de la tranzacționare la Bursa de Valori București.

Conducerea, fără legături cu aviația

Romaero este gestionată de persoane numite politic, fără expertiză în domeniul aeronautic. Printre aceștia se numără:

  • Ionel-Daniel Butunoi, președintele Consiliului de Administrație, fost senator PSD și absolvent al Institutului Militar de Artilerie.
  • Alexandru Bușcu, fost șef al Piețelor Buzău și pilot militar, cu experiență în comerțul de termopane.
  • Alexandru Roland Săvulescu, rezervist SRI și doctor în științe la o universitate controversată.
  • Alexandru Ștefan Deaconu, fost director la Institutul PNL, cu experiență în Electrocentrale București, dar fără legătură cu aviația.

Creditori și acționari

Cei mai mari creditori ai Romaero sunt Fiscul și băncile BCR și CEC. Compania este deținută majoritar de statul român, prin Ministerul Economiei (56,71%), urmat de Longshield Investment Group SA (23,24%) și Fondul Proprietatea (18,87%), conform g4media.ro.

O companie cu potențial, dar sabotată de politizare

Romaero are o experiență de peste 50 de ani în producția de piese și ansamble pentru aeronave civile și militare, activitate începută în 1968. Cu toate acestea, incapacitatea de a se adapta cerințelor pieței și numirile politice în conducere au adus compania în pragul colapsului financiar.

Situația Romaero reflectă problemele mai ample din companiile de stat, cum ar fi Tarom sau companiile feroviare, care continuă să fie împovărate de conducerea politizată și de lipsa reformelor reale.

RAPID SUPER SERVICE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *