Mersul pe bicicletă câștigă tot mai mult teren în Buzău, însă rămân numeroase provocări ce necesită soluții rapide și eficiente. Comunitatea bicicliștilor atrage atenția asupra problemelor de educație rutieră, responsabilitate socială și gestionare a infrastructurii existente.
Campaniile educative, o prioritate pentru siguranța tinerilor
Albu Alin Cosmin, un susținător activ al mersului pe bicicletă, subliniază importanța demarării unor campanii de conștientizare în mediul educațional.
„Salut Georgian Ionuț Țepor! În primul rând, este necesar să se demareze o campanie în mediul educațional. Tinerii pe bicicletă sau trotinetă sunt foarte vulnerabili! Am asistat la o verificare pe strada Unirii din partea Poliției Rutiere a unor tineri pe trotinetă care nu respectau niciun semn de circulație. Dacă fiecare diriginte sau educator ar promova riscurile la care se pot expune tinerii pe bicicletă sau trotinetă circulând prin locuri care nu sunt destinate acestora, ar fi un pas mare înainte. Poliția Rutieră ar putea demara o campanie de avertizare!”, a declarat acesta.
Totodată, Albu a adus în discuție rutele pentru bicicliști din Buzău și proiectul de închiriere a bicicletelor. Deși inițiativele sunt lăudabile, gestionarea lor lasă de dorit: „Au fost foarte permisivi! Ai stricat bicicleta, o plătești sau o repari! În ritmul acesta, vom achiziționa alte biciclete anul viitor din banul public.”
Problema trotinetelor și neglijența în administrarea proiectelor
Georgian Ionuț Țepor, liderul grupului „Bicicliști buzoieni”, a completat analiza lui Alin, menționând lipsa campaniilor din școli și implicarea insuficientă a autorităților.
„Aceste campanii nu prea există, nici în școli, nici pe străzi, făcute de poliție. Ele ar trebui inițiate de autoritățile locale. Trotinetele sunt o problemă destul de gravă, zic eu. Sunt folosite doar de adolescenți care nu respectă nicio regulă și nu au bun-simț. Am întâlnit cazuri în care chiar și adulți mergeau haotic. Când le-am reproșat, m-am ales cu injurii”, a relatat Georgian.
În privința bicicletelor de închiriat, liderul grupului „Bicicliști buzoieni” consideră că autoritățile poartă o parte din vină: „Amenzile sunt prea mici pentru cei care le strică sau le distrug, iar implicarea în găsirea vinovaților lipsește. De asemenea, firma care ar trebui să se ocupe de service-ul bicicletelor nu își face treaba. Am sesizat nenumărate probleme, dar bicicletele defecte au rămas neatinse toată vara.”
Perspective pentru viitor
În ciuda dificultăților întâmpinate, comunitatea rămâne optimistă și dorește să colaboreze cu autoritățile pentru a crește siguranța și accesibilitatea mersului pe bicicletă. Educația rutieră, sancționarea comportamentului iresponsabil și îmbunătățirea administrării proiectelor de infrastructură sunt direcții esențiale pentru a transforma Buzăul într-un oraș prietenos cu bicicliștii.
Se așteaptă ca autoritățile să ia măsuri concrete pentru a sprijini această mișcare și a dezvolta soluții care să pună în valoare inițiativele deja existente. După cum afirmă Albu Alin Cosmin, „comunitatea ne-a pus la dispoziție alternative de relaxare și mișcare, dar ține de noi să le protejăm și să le folosim responsabil”.