Într-un gest surprinzător, primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, a anulat o pistă de biciclete imediat după ce, în campania electorală din 2020, a fost prins parcând ilegal pe aceeași pistă. Incidentul a avut consecințe directe asupra colegilor săi de partid care se aflau în campanie în cartierul Mihai Viteazul, aceștia fiind sancționați de polițiștii rutieri de la Poliția Municipală.
Ceea ce a stârnit îngrijorare în comunitate este faptul că mașinile Primăriei, în special mașina de serviciu a primarului Toma – un DACIA DUSTER cu numărul “XWV” și autoturismul de serviciu al viceprimarului – Ionuț Sorin Apostu, un alt Dacia Duster cu numărul “ABR”, nu au fost sancționate de poliție, deși erau parcate ilegal pe pistă. Motivul invocat a fost că aceste vehicule erau înregistrate pe numele Primăriei Buzău.
Cu toate acestea, dezvăluiri ulterioare arată că polițiștii locali au refuzat să intervină atunci când au fost solicitați să remedieze situația, indicându-li-se că mașinile primăriei ocupă pista de biciclete. Ignorând apelul la intervenție, polițiștii locali nu au reușit să gestioneze situația, lăsând loc pentru ca semnele de avertizare privind pista de biciclete să fie demontate doar câteva zile mai târziu.
Pista de biciclete transformată în parcare
Acum, fosta pistă de biciclete este într-o stare de parcare pentru autoturisme, iar tinerii, în loc să se bucure de o pistă sigură pentru biciclete, sunt nevoiți să își plimbe noile biciclete municipale pe străzile aglomerate.
Această schimbare radicală a fost în mare parte atribuită managementului defectuos al primarului Constantin Toma, criticat pentru luarea deciziilor în beneficiul său și al colegilor săi de partid.
DNA a clasat dosarul lui Toma
Un aspect notabil este clasarea dosarului de către DNA București, care a decis să închidă ancheta la aproximativ un an de la incident, invocând lipsa de probe. Acest lucru, în ciuda utilizării autoturismelor Primăriei Buzău pentru transportul membrilor de partid și distribuirea de materiale de campanie, ridică întrebări despre responsabilitatea și transparența administrației locale.
În final, acest scandal pune în lumină nu doar managementul defectuos al primarului Constantin Toma, ci și întrebări cu privire la etica și corectitudinea în folosirea resurselor publice în scopuri politice. Comunitatea locală rămâne acum cu consecințele acestei decizii, iar pista de biciclete a devenit, paradoxal, un loc de parcare pentru autoturisme în loc să ofere un spațiu sigur pentru bicicliști.
PSD-istul și-a „tras” două locuri de parcare. Locatarii blocurilor au ajuns să se bată la propriu pe locurile de parcare
Social democratul, Sorin Lazăr, șeful de la Oficiul Național al Registrului Comerțului Buzău s-a ales cu două locuri de parcare. În timp ce locatarii de la blocurile de pe str. Viitorului au început să-și împartă pumni și picioare pe locurile de parcare, PSD-istul și-a tras două locuri de parcare, la casă, pardon, la vilă.
Una dintre cele mai mari probleme pe care le confruntă buzoienii la ora actuală sunt locurile de parcare și traficul infernal din oraș. Oricât s-ar da de-a dura primarul Toma că tot buzoienii sunt de vină, nu are dreptate de loc, ba chiar înainte era mai bine. Buzoienii aveau locul lor la mica înțelegere, iar nimeni nu se plângea de lipsa locurilor de parcare.
Sorin Lazăr și cele două locuri de parcare din fața casei
Publicația noastră a intrat în posesia unor documente ce atestă că PSD-istul, Sorin Lazăr, deține două locuri de parcare în fața casei de pe str. Viitorului. Documentele s-au scurs în urma unui scandal al locurilor de parcare, atunci când mai mulți locatari de la blocurile de pe Viitorului nu au mai prins nici măcar un loc de parcare. Din cauza cui oare?
Unul dintre locatarii de la blocuri a parcat pe unul dintre locurile de parcare ale familie Lazăr, iar de îndată polițiștii locali și cei de la parcări au fost sesizați pentru a-l sancționa și pentru a-i pune tradiționala „caracatiță”.
Locurile de parcare, una dintre problemele pe care le confruntă buzoienii
Acum, buzoienii sunt obligați să scoată din buzunar sume considerabile pentru locurile de parcare, iar după cum ar spune edilul, a avea un autoturism e deja un moft. Primarul Toma le-a recomandat buzoienilor să meargă mai mult cu autobuzul și cu bicicleta, însă totul s-a dovedit un total eșec până în acest moment.
Pentru câteva stații de autobuz poți petrece în trafic chiar și zeci de minute sau aproape o oră. Să nu mai spunem că pistele de biciclele sunt ocupate de autoturisme sau pietoni.