Principala preocupare a primarului municipiului Buzău este publicitatea. Primăria Buzău cheltuie anual aproximativ 6 miliarde de lei pentru promovarea activității edilului șef. Și în anii trecuți Primăria Municipiului Buzău a cheltuit miliarde pentru promovare, însă în acest an leafa jurnaliștilor locali a crescut considerabil.
6 miliarde de lei vechi pentru spoturi TV și articole care să-i laude realizările lui Constantin Toma
21 de publicații online sau programe de TV și radio încasează anual zeci sau chiar sute de milioane din banii publici.
Jurnaliștii locali țin în priză electoratul buzoian cu accidente, spânzurători sau incendii, pentru ca în momente cheie să se folosească de cititori pentru propagandă.
Mai exact, un buzoian plătește taxe și impozite către Primăria Buzău, iar prin directiva primarului banii ajung la un post de radio, TV sau site local, pentru propagandă despre promisiunile edilului PSD sau despre realizările acestuia. Practic buzoienii plătesc taxe și impozite să fie mințiți pe banii lor.
După un simplu calcul, Primăria Muncipiului Buzău cheltuiește pentru osanalele edilului șef 447 de milioane de lei vechi, adică aproximativ 6 miliarde de lei vechi pe an.
[infogram id=”15be1a57-8e7a-4127-b6aa-b26733409964″ prefix=”IlA” format=”interactive” title=”APROXIMATIV 6 MILIARDE DE LEI PENTRU PRESA LOCALĂ”]
Contractele cu presa ale Primăriei Municipiului Buzău nu reprezintă suma reală a contractelor, ci doar o sumă infimă. Instituțiile subordonate primăriei (Compnaia de Apa Buzău, Trans Bus Buzău, Urbis, SCM Gloria Buzău) au contracte cu presa prin alte contracte încheiate.