Lupta pentru supraviețuire pe drumurile din România!

România se mândrește cu peisaje spectaculoase, însă, din păcate, drumurile sale ascund pericole mortale atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri. Accidentele rutiere grave sunt o realitate zilnică în țara noastră, iar recenta tragedie din Buzău, unde un taximetrist și-a pierdut viața într-un accident cutremurător, evidențiază amenințarea constantă care planează asupra șoferilor.

Drumurile periculoase din România – capcane la fiecare pas

Șoselele naționale și județene din România reprezintă adesea locuri unde șoferii sunt nevoiți să-și asume riscuri uriașe pentru a ajunge la destinație. Dintre cele mai periculoase drumuri se numără:

  • DN2 (E85) – Această arteră importantă, care conectează Bucureștiul de Suceava, a fost denumită „Drumul morții” din cauza numeroaselor accidente fatale. DN2 este un drum cu trafic intens, unde diferențele de viteză dintre autoturisme și camioane sunt considerabile, iar depășirile periculoase sunt frecvente. Faptul că majoritatea drumului are o singură bandă pe sens sporește riscul de accidente.
  • DN1 (București – Brașov) – Deși este una dintre cele mai circulate șosele din țară, DN1 este, paradoxal, și una dintre cele mai riscante. Tronsoanele montane, în special cele din zona Predealului, sunt cunoscute pentru accidentele grave cauzate de condițiile meteorologice nefavorabile și de viteza excesivă.
  • DN7 (Valea Oltului) – Valea Oltului, cu serpentinele sale periculoase și traficul său constant, este un alt punct negru pe harta accidentelor rutiere din România. Acest drum, care face legătura între sudul și centrul țării, reprezintă o mare provocare pentru șoferi, în special din cauza lățimii reduse a carosabilului și a numărului mare de vehicule grele.

Cauzele accidentelor rutiere

Accidentele de pe drumurile României au cauze multiple și complexe. O infrastructură rutieră învechită și inadecvată pentru volumul actual de trafic reprezintă una dintre principalele probleme. Lipsa autostrăzilor și a drumurilor cu două benzi pe sens obligă șoferii să facă manevre riscante de depășire.

În plus, comportamentul agresiv al unor șoferi, care ignoră regulile de circulație, conduc cu viteză excesivă sau sub influența alcoolului, contribuie la numărul mare de accidente. Educația rutieră insuficientă și lipsa de disciplină în trafic sunt, de asemenea, factori care agravează situația.

Foto: Cosmin Șontică

Tragedia recentă din Buzău, în care un taximetrist a fost ucis într-un accident devastator, este o dovadă a gravității acestor probleme. În ciuda măsurilor de siguranță existente, nimeni nu este complet ferit de pericolele de pe șoselele din România.

Ce trebuie făcut?

Pentru a combate această criză, sunt necesare măsuri urgente și concertate. În primul rând, este esențial să se investească masiv în infrastructura rutieră, prioritizând construirea de autostrăzi și drumuri expres care să preia din traficul aglomerat de pe drumurile naționale.

În al doilea rând, este nevoie de campanii intense de conștientizare a pericolelor din trafic și de sancțiuni mai severe pentru cei care încalcă regulile de circulație. De asemenea, educația rutieră trebuie să devină o prioritate, fiind important să fie implementată încă de la vârste fragede, pentru a forma șoferi responsabili și conștienți de riscuri.

În plus, este imperios necesar să se monteze separatoare de sens în zonele cu risc ridicat de accidente.

Până când aceste măsuri nu vor fi implementate la scară largă, drumurile din România vor rămâne locuri periculoase, unde fiecare călătorie se poate transforma într-o luptă pentru supraviețuire. Ca societate, avem datoria de a cere schimbări și de a face tot ce ne stă în putință pentru a reduce numărul tragediilor rutiere.

RAPID SUPER SERVICE

By Orjan Vlad Stefan

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Email: stiripesursebz@gmail.com Whatsapp: 0744270854

2 thoughts on “Lupta pentru supraviețuire pe drumurile din România!”
  1. “DN2 este un drum cu trafic intens, unde diferențele de viteză dintre autoturisme și camioane sunt considerabile”
    Ce diferente? Camioanele sunt limitate la 90km/h, autoturismele trebuie legal sa nu depaseasca 100km/h! Realitatea e ca ,camioanele circula cu 90km/h IN localitati iar autoturismele cam la fel in localitati si vreo 140km/h sau mai mult(200 km/h nu e “anormal”) in afara localitatilor. Principala problema in Romania sunt romanii! Fara suparare!

  2. SA fie Politie rutiera in drum la
    orice localitate Sa vezi ce cuminti
    vir fi soferii. Radare automate în fiecare comuna ,atunci sa vezi bani la buget , toată ziua Bucureșteni în weekend ,Camionagiu sa fie puși in vagoane CFR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *