Drumul poate cu cei mai mulți morți din România rămâne și în acest an faimosul E85.
Cei din zona Moldovei știu acest drum sub numele de DN2 sau Drumul Morții pentru simplu fapt că pe acolo șoferii moldoveni se consideră pe autostradă și merg cu viteze medii foarte mari.
De fapt de vină nu sunt doar șoferii ci chiar statul Român prin al său Minister al Transportului care a realizat acest drum de peste 400 km cu O BANDĂ ȘI JUMĂTATE PE SENS.
Adică statul și-a bătut joc de moldoveni prin acea JUMĂTATE de bandă pe unde merg de regulă camioanale. Ceea ce este surprinzător este faptul că există “soluții” precum 2+1, adică pe o distanță de 2 km să mergi pe două benzi pe sens după care drumul să se transforme din 1 + jumătate în doar 1 banda pe sens.
Ei bine domnilor este vorba DOAR DE JUMĂTATE DE METRU cu care CNAIR poate să lățească celebra jumătate de bandă pentru a ajunge la două benzi pe sens în regim european. Adică cu o viteză maximă de 100 km/h în afara localității și minim 70 de km/h în sate așa cum este pe DN1 de la București până la Ploiești.
Sau mai bine cei de la CNAIR ar putea face acest drum pe lângă comune, pentru că de obicei acolo se trezește un tataie să facă stânga pe linie dublă continuă sau să iasă Dorel cu căruța de fân de la câmp!
CNADNR: ,,Drumul național DN2 are o platformă de 13 metri si este prevazut cu 2 benzi de circulatie in latime de 3.50 m fiecare (una pe sens) și două acostamente în lățime de 3 m fiecare (unul pe sens).”
,,Precizăm că acostamentul are o bandă (în lățime de 2.50 m) cu aceeași structură rutieră ca și partea carosabilă. Această bandă ( în lățime de 2.50 m din cadrul acostamentului nu este o bandă destinată rulării, ea fiind prevăzută pentru staționarea în caz de urgență.” – potrivit CNADNR.
În Bulgaria șoselele naționale au fost construite în anii 70 să treacă pe lângă sate! NU PRIN SATE să te vadă coana Maricica când te întorci acasă!
Așadar, până când Guvernul și CNAIR nu FAC ACEASTĂ FAIMOASĂ JUMĂTATE DE METRU în plus pe acest drum de la București până la Iași, accidentele mortale vor crește cu siguranță pentru că nesimțirea șoferilor și lipsa unei frici de Poliție sunt alte principale două ingrediente pentru care se moare pe acest drum banal din Europa!
Sursa: Autolatest