În urma exploziei produse ieri de boom-ul sonic, casele și blocurile de pe o rază de zeci de kilometri au fost zgâlțâite, iar cetățenii au sesizat o bubuitură extrem de puternică. Forțele Aeriene Române au venit cu o serie de precizări.

Forțele Aeriene Române au făcut precizări după incidentul de ieri

Cu privire la zborurile efectuate de aeronave militare în seara zilei de 19 iunie, Statul Major al Forțelor Aeriene face următoarele precizări:

„Luni, 19 iunie, aeronave Eurofighter 2000 Typhoon din dotarea Forțelor Aeriene Italiene, care sunt dislocate la Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu pentru misiuni de Poliție Aeriană întărită, sub comandă NATO, au executat, în jurul orei 21, zboruri de antrenament în regim de viteză supersonică, în zona de centru și sud-est a României.
Antrenamentele au fost executate cu respectarea strictă a reglementărilor naționale și internaționale în vigoare pentru zborul supersonic, fiind desfășurate în spațiu aerian special rezervat – deasupra nivelului de zbor 330 (33 000 FT / 10 000 m), sub control radar.
Menționăm că executarea zborurilor în regim de viteză supersonică reprezintă o etapă esențială în pregătirea piloților militari. Misiunile de acest tip sunt executate în acord cu prevederile manualelor de instruire în zbor specifice aeronavelor supersonice, respectarea plafonului de zbor de minimum 10 000 m asigurând desfășurarea zborurilor în condiții de siguranță atât pentru echipaje, cât și pentru comunitățile locale și pentru mediul înconjurător.
Statul Major al Forțelor Aeriene se preocupă constant pentru diminuarea impactului activităților aeronautice asupra comunităților locale, urmărind, în același timp, îndeplinirea obiectivelor de pregătire a piloților, în conformitate cu cerințele specifice, obiective care includ şi executarea unor antrenamente adecvate condițiilor actuale”,
transmite biroul de presă al Statului Major al Forțelor Aeriene Române.

Citește și: AVEM DOVADA! UN BOOM SONIC S-A PRODUS LA BUZĂU!

Cine și de ce ar cumpăra cele 30 de avioane Typhoon la care renunță Marea Britanie

Forțele Aeriene ale Regatului Unit al Marii Britanii au decis să scoată 30 de avioane de luptă Eurofighter Typhoon Tranche 1 din serviciu până în 2025, într-o mișcare neașteptată, după ce se intenționase modernizarea și menținerea lor în activitate până în 2040.

Mass media internațională a relatat că Egiptul a fost inițial interesat de Typhoon, când s-a anunțat că armata egipteană negociază cu Italia în acest sens în cadrul „acordului secolului” semnat de cele două părți, care a inclus fregate „Frame Bergamini”, sateliți și avioane de antrenament.

Avioanele britanice pot fi o bună oportunitate pentru Forțele Aeriene Egiptene, mai ales din punct de vedere al prețului. Se afirmă că prima versiune (Tranche 1) are multe capacități, deci poate fi achiziționată la un preț rezonabil și ulterior actualizată, în special în ceea ce privește radarul de bord.

Aceste aeronave au doar o medie de 2.544 de ore de zbor și sunt tentante pentru a fi cumpărate și modernizate ulterior. Acestea sunt capabile să fie operative încă 20 de ani sau mai mult dacă sunt modernizate, iar activitatea lor se poate prelungi la 7.000-7.500 de ore de zbor.

Mass media internațională consideră că Marocul ar putea cumpăra 5-6 aparate pentru antrenarea piloților în luptele aeriene, mai ales că Spania folosește același avion, sau să achiziționeze până la 12 aeronave (o escadrilă completă) și actualizate la standardele Tranche 3 sau 4 sau modernizate pentru a deveni specializate în misiuni SEAD (Suppression of Enemy Air Defenses) sau pentru a înlocui F-5 Tiger III.

Ce este în neregulă cu avionul Typhoon?

În primul rând, Trench 1 este un avion de interceptare excelent, dar îi lipsesc capacitățile ofensive de atac  la sol, iar costul adăugării sistemelor și modificării designului nu este deloc unul scăzut.

În al doilea rând, prima generație este întotdeauna experimentală, iar tehnologia a avansat extrem de mult în ultimii 20 de ani.

În al treilea rând: unul dintre motivele pentru care țări  ca Egiptul, India și Grecia optează pentru alte avioane de luptă, precum cele  franceze Rafale, este dat de faptul că provin dintr-o țară care are dreptul de veto și este cunoscută pe piața armelor pentru independența sa.

Unul dintre motivele respingerii Eurofighter-ului de către India este multiplicitatea producătorilor săi, motorul este german, șasiul este britanic, radarul este italian iar unele piese sunt spaniole. Aceasta înseamnă că, în cazul unui conflict, potențialul cumpărător trebuie să aibă relații bune cu aceste patru țări pentru a beneficia de piese de schimb, conform defenseromania.ro.

RAPID SUPER SERVICE
EMAG
RAPID SUPER SERVICE

By Orjan Vlad Stefan

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Email: stiripesursebz@gmail.com Whatsapp: 0744270854

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *