CFR sau despre incompetența la rang de artă
Trenul IR 1575 București Nord – Galați, cu plecare la ora 13.11, garat la linia 6 în Gara de Nord. Forfotă mare! Oameni care încearcă să plece în vacanțe, studenți, pensionari au luat cu asalt vagoanele trenului. 4 vagoane în gara, bilete vândute pentru 5.
a scris Gabriel Avramescu, deputat de Buzău
Călătorii, plătitori de bilete, se urcă mirați în vagoane și întreabă de celebrul vagon 5. Acesta lipsește cu desăvârșire.
De mult timp călătorii se confruntă cu neplăceri atunci când apelează la serviciile CFR. Surprizele pot fi multe și aproape întotdeauna neplăcute. Practic, o surpriză plăcută ar fi ca trenul să vină la timp, să fie curat și să nu apară nici un fel de problemă pe durata călătoriei! Nici pentru deputatul Gabriel Avramescu surprizele neplăcute nu s-au oprit aici:
La ora 13.15 suntem anunțați că vine vagonul 5. Toate bune și frumoase, doar că trenul ar fi trebuit să plece de 4 minute, în vagoane saună pentru că în lipsa locomotivei nu funcționează ventilația.
Gabriel Avramescu
Am intrebat dacă putem să folosim biletul la alt tren operat de CFR Călători și răspunsul a venit sec: ” ești considerat călător fără bilet”.
Dar cine a spus că nu e curățenie în vagoanele CFR? Ei bine, acest lucru se poate rezolva:
Să nu uit că au făcut curățenie cu o parte din călători urcați.
Gabriel Avramescu
13.30 – vagonul nu a venit.
Deputatul buzoian cere demisii la CFR:
Pe bună dreptate, oamenii s-au revoltat.
Gabriel Avramescu
O dovadă clară că mulți șefuleți din această uriașă companie nu își fac treaba. Sunt incompetenți, nu au minim de respect pentru români.
E doar un exemplu banal despre cum o oligarhie administrativă și birocratică a sufocat România, acești eterni în funcțiile lor care sfidează românii, miniștri, pe toată lumea.
Tocmai de aceea solicit o analiză a modului în care acești oameni care amenință cu greva își fac treaba și, de asemenea, solicit demisia celor din CFR Călători care umilesc zilnic românii.
Le recomandăm cititorilor noștri ca pe ruta București – Buzău să apeleze la TFC (Transferoviar Călători), un operator privat. Aici se poate să existe punctualitate, curățenie, prețuri de Regio, deși viteza e de InterRegio. Este un exemplu care ne arată cât de benefică este existența unui sector privat în transporturi.
Ar trebui să ne putem cu toții întrebarea cât de justificate sunt subvențiile pe care le dă statul pentru CFR, atât timp cât privații dovedesc că pot face transport de calitate, mai bun decât CFR. Se poate reforma CFR, astfel încât să devină o companie prietenoasă cu clienții? Da, se poate! Dar cu ce eforturi? CFR ar trebui să fie monitorizată permanent, pentru că oricine ar veni, nu are nici o motivație pentru a face lucrurile mai bine. Așa e la stat, leafa merge înainte indiferent de rezultate. Tocmai din acest motiv, în loc să încercăm să reformăm ceva care e foarte greu de reformat, mai bine promovăm ideea transportului privat. Ar fi bine ca pe piață să existe cât mai mulți operatori privați. Iar dacă se închide CFR din cauza asta, nu e nici o problemă, dispare o gaură neagră unde se pierd bani de la buget. Călătorii câștigă timp, servicii de calitate și prețuri mai mici.
13.45 – trenul nu a plecat.
Gabriel Avramescu
#respectpentruromâni