Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Buzău a anunțat instalarea unor senzori de impact pe versanţii din zona localităţii Siriu, de-a lungul DN 10 Buzău-Braşov. Acești senzori permit alertarea imediată a autorităţilor în cazul desprinderii de roci, facilitând intervenţii rapide și sporind siguranţa circulaţiei rutiere.
Recent, specialiştii DRDP au efectuat o vizită în zona Barajului Siriu, pe acelaşi tronson de drum, unde sunt în desfăşurare lucrări de consolidare a versantului, în urma căderilor de piatră înregistrate în ultima perioadă.
„În această etapă a lucrărilor, se implementează măsuri de stabilizare a versantului prin montarea sistemelor de retenţie flexibilă, constând în plase de sârmă de înaltă rezistenţă. Această soluţie de protecţie activă are rolul de a preveni desprinderile de material, contribuind la creşterea siguranţei infrastructurii rutiere”, a transmis DRDP Buzău.
O componentă de noutate a proiectului o constituie implementarea unui sistem de monitorizare avansat, care semnalizează în timp real impactul rocilor desprinse asupra barierelor de protecţie echipate cu senzori.
„Un element inovator al proiectului este implementarea unui sistem avansat de monitorizare, unul dintre primele de acest tip instalate în România. Acesta include plase ancorate, bariere de protecţie împotriva căderilor de roci şi senzori de impact, capabili să detecteze şi să semnaleze în timp real evenimentele geodinamice. În cazul unui impact al materialului desprins cu barierele de retenţie, senzorii transmit datele către un colector central, care, prin sistem GPS, distribuie automat informaţiile către DRDP, SDN şi autorităţile responsabile. Notificările se generează instantaneu şi sunt accesibile pe dispozitive mobile, facilitând intervenţia rapidă şi prevenirea supraîncărcării structurilor de protecţie. Implementarea acestui sistem elimină riscul colapsului necontrolat al barierelor, aspect esenţial pentru siguranţa circulaţiei pe acest sector de drum”, a declarat directorul DRDP Buzău, ing. Sorin Robu.
Astfel, prin utilizarea tehnologiilor moderne şi prin monitorizarea continuă a parametrilor structurali, se asigură conformitatea execuţiei cu cerinţele proiectului şi se optimizează măsurile de protecţie a infrastructurii rutiere.