Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat recent că intenționează să efectueze expertize tehnice amănunțite asupra documentației pentru viitoarele poduri ce vor fi construite pe Autostrada Ploiești – Buzău. Această decizie vine în contextul unei serie de preocupări cu privire la conformitatea documentației tehnice și a studiilor geotehnice asociate proiectului.
Licitația deschisă de CNAIR are ca scop asigurarea că proiectul respectă cele mai înalte standarde de calitate și siguranță pe tronsoanele Dumbrava – Mizil și Mizil – Pietroasele. Aceste tronsoane au fost identificate ca fiind critice, deoarece includ construcția de poduri semnificative.
Expertul care va fi selectat pentru acest proces va trebui să efectueze o analiză amănunțită a documentelor tehnice elaborate de proiectanți pentru Autostrada Ploiești – Buzău și să evalueze coerența acestora. Principalele obiective ale expertizei includ verificarea dacă soluția tehnică propusă pentru podurile viitoare este dimensionată corect și dacă structurile pot fi executate conform proiectului tehnic avizat. Această evaluare vine în urma unor reclamații privind posibile “deficiențe” în ceea ce privește grinzile propuse pentru poduri, iar expertul va trebui să efectueze noi calcule și să evalueze rezistența la seism a podurilor, conform telegrama.ro.
În plus, CNAIR va cere o expertiză separată pentru a evalua calitatea studiilor geotehnice pe baza cărora se desfășoară lucrările. Această solicitare survine după ce antreprenorul a semnalat “neconformități” în ceea ce privește nivelul hidrostatic din șantier, comparativ cu cel prezentat în Studiul geotehnic din iulie 2020, precum și o cantitate insuficientă a materialului provenit de la gropile de împrumut puse la dispoziție către beneficiar.
Pentru realizarea acestor două expertize, CNAIR a alocat un buget de puțin peste 535.000 de lei fără TVA. Proiectul Autostrada Ploiești – Buzău, inclusiv studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, a fost demarat în urma unui contract semnat în septembrie 2018 de către CNAIR. Pe baza acestor documente, compania a semnat un contract de execuție pentru primul lot, Dumbrava – Mizil, în iulie 2022, iar al doilea lot, Mizil – Pietroasele, are o lungime de puțin peste 28 de kilometri. Durata estimată a lucrărilor este de 20 de luni de la emiterea ordinului de începere, iar proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență.