
Călătoriile cu trenul în România sunt deseori o provocare, fie din cauza întârzierilor, fie din cauza condițiilor precare. Însă pe 10 februarie 2025, pasagerii trenului Interregio 1635 au trăit o experiență cu adevărat inedită: un tren care nu doar că a plecat cu întârziere, dar nici nu părea să știe unde trebuie să ajungă!
Macazul misterios și direcția necunoscută
Trenul Interregio 1635, care urma să circule pe ruta București Nord – Ploiești Vest, a plecat din gară cu o întârziere de peste 30 de minute, un detaliu deja banal pentru călătorii obișnuiți cu serviciile CFR. Dar după plecarea din Brazi, situația a devenit complet absurdă: trenul a mers înainte, apoi înapoi, de mai multe ori, oscilând între direcția corectă și un traseu neprevăzut spre Buzău, conform publicației gazarul.ro.
Pasagerii au privit scena cu uimire, unii întrebându-se dacă CFR testează un nou concept de „călătorie interactivă”, unde traseul este decis în timp real. Alții au speculat că trenul a fost dotat cu o funcție specială de „marșarier” pe calea ferată, utilă pentru mecanicii care își amintesc brusc că și-au uitat telefonul acasă.
De la „macaz defect” la „eroare umană”
Explicațiile oficiale au fost la fel de confuze precum traseul trenului. Inițial, s-a invocat un macaz defect. Apoi, s-a vorbit despre o eroare umană. În cele din urmă, trenul a fost întors la Brazi, unde a staționat câteva minute, timp suficient pentru ca angajații CFR să reflecteze asupra incidentului.
CFR Călători s-a grăbit să declare că nu are nicio responsabilitate, direcționând vina către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, care administrează infrastructura. Pe scurt, nimeni nu este vinovat, iar călătorii ar trebui să fie recunoscători că au avut parte de o experiență „inedită”, chiar dacă biletele lor includeau doar un drum obișnuit.
Anchetă AGIFER – cu răspuns peste câțiva ani
Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a anunțat deschiderea unei anchete pentru a stabili cauzele incidentului. Având în vedere ritmul obișnuit al acestor investigații, este posibil ca raportul să fie gata prin 2028, când toată lumea va fi uitat de acest episod.
Cert este că CFR pare să fi inaugurat un nou tip de transport feroviar: dinamic, imprevizibil și plin de surprize. În loc să te plictisești privind pe geam aceleași peisaje, ai parte de o aventură autentică. Nu mai este vorba doar despre întârzieri, ci și despre schimbări neașteptate de traseu și suspans până la destinație.
Așadar, data viitoare când urcați într-un tren CFR, nu mai întrebați „Cât face până la destinație?”, ci mai degrabă „Dar sunteți siguri că merge acolo?”
