Vrei să atragi câți mai mulți specialiști în compania ta și să te diferențiezi, în același timp, de competiție? Politica de compensații și beneficii este pilonul principal care influențează atât vizibilitatea companiei pe piața muncii, cât și satisfacția angajaților. În altă ordine de idei, pachetele complexe de compensații și beneficii contribuie la atragerea noilor candidați, dar și la retenția profesioniștilor din companie. Înainte de a concepe un pachet salarial atractiv, care ține pasul cu inflația, află care sunt diferențele dintre compensații și beneficii.    

Iată câteva aspecte importante care te vor ajuta să înțelegi conceptul de compensații și beneficii extra salariale:

1. Politica de beneficii

Existentă deja în ADN-ul multor companii de top, politica de beneficii este o strategie eficientă de atragere și reținere a talentelor. Acest abecedar al avantajelor, oferit pe lângă salariul de bază, este de natură nemonetară, și nu numai. Deși beneficiile și compensațiile sunt diferite, ele sunt complementare și au rolul de a menține salariații motivați și de a contribui la succesul companiei pe termen lung. Acordate în baza unor criterii, beneficiile pot fi scutite sau parțial scutite de taxe sau impozite. Iată câteva exemple de beneficii extra salariale pe care le primesc angajații români:

  • Telefon, laptop sau mașină de serviciu;
  • Cafea, sucuri și fructe oferite gratuit;
  • Program de lucru flexibil;
  • Sponsorizarea unui plan de formare personală sau profesională;
  • Planuri de pensii private corporate;
  • Asigurări private de sănătate;
  • Vouchere de vacanță;
  • Mai multe zile de concediu de odihnă;
  • Diferite produse care au o influență semnificativă asupra sănătății și bunăstării salariaților precum, cardul de masă, cardul cadou, cardul de vacanță de la Pluxee, cardul pentru activități culturale, tichete sociale pentru grădiniță;
  • Abonamente de wellness, printre altele.   

2. Politica de compensații

Compensațiile sunt și ele la fel de importante pentru crearea unui pachet salarial atractiv și competitiv pe piața muncii. Înainte de implementarea unei politici de compensații, este esențială stabilirea unor criterii și obiective clare, aliniate la valorile și misiunea companiei. Setarea pașilor necesari pentru atingerea obiectivelor și respectarea unor termene limită sunt esențiale pentru evaluarea performanțelor angajaților și măsurarea rezultatelor lor. Spre deosebire de beneficii, în categoria compensațiilor intră bonusurile în bani, plata comisioanelor sau a orelor suplimentare, al 13-lea salariu, prime în bani pentru aniversarea salariatului, bonusuri acordate în funcție de vechimea în muncă. În general, compensațiile se plătesc săptămânal, lunar sau anual.  

3. Politica de remunerare

Activitatea de gestionare a capitalului uman presupune o urmărire constantă în orice companie care își dorește angajați motivați, implicați, productivi și mulțumiți. Deși remunerația reprezintă valoarea monetară plătită lunar angajatului pentru munca efectuată, o politica de remunerare corectă ar trebui să ia în calcul plata unui salariu de subzistență, în conformitate cu calificarea și experiența angajatului. Pentru a fi echitabil față de toți angajații, poți crea o grilă de salarizare diferențiată, care să se alinieze atât cu experiența profesioniștilor, cât și cu lipsa de experiență a angajaților necalificați.

Acum, că știi care este diferența între compensații și beneficii, poți implementa în compania ta o politică care se aliniază la filozofia business-ului. Înțelegerea nevoilor angajaților și oferirea de beneficii flexibile, în raport cu rezultatele și succesul fiecărui angajat, reprezintă secretul unei culturi organizaționale sănătoase.      

Sursă foto: pexels.com

By SDS

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *