După ce am realizat un material video (noiembrie 2019) în care prezentam starea deplorabilă a Pasajului Subteran Pietonal al Gării Buzău, la doar câteva luni distanță, se anunța începerea lucrărilor de reabilitare.
Deși pasajul este al CFR-ului, Primăria Buzău l-a obținut în concesiune și în acest fel, ar fi putut fi reparat și întreținut. Constantin Toma a emis un ordin de începere a lucrării de reparație, iar cheltuielile au fost trecute în contul municipalității.
S-a anunțat o reabilitare complexă și modernă, s-a mărit ritmicitatea autobuzului 3, pentru a prelua călătorii din cele două cartiere spre și dinspre gară, muncitorii s-au luat de treabă, dar lucrările s-au oprit inopinant și bineințeles s-a depășit perioada în care proiectul trebuia să fie finalizat.
Pe data de 01.06.2020, traficul pietonal trebuia să se desfășoare în condiții umane, în siguranță, dar la câteva luni, apare Constantin Toma și avertizează buzoienii:
Pe o porţiune de 33 de metri, structura de rezistenţă poate ceda. Acest lucru a reieşit din expertiza făcută. Pasajul aparţine CFR, nu Primăriei Buzău. Noi nu avem voie să intervenim. I-am semnalat problema primului ministru Florin Câţu, să oblige CFR Infrastructură să repare pasajul
Contantin Toma
Se pare că muncitorii au descoperit infiltraţii în tavanul şi în pereţii pasajului, provenite de la precipitaţii, dar şi probleme serioase la structura de rezistenţă, iar acum se solicită intervenția celor de la CFR. Păi nu anunța municipalitatea, cu surle și trâmbițe, renovarea zonei?
Până una alta, timpul trece, în pasaj s-au investit destul de mulți bani (ai buzoienilor), lucrarea făcută până acum se degradează, iar problema cea mai gravă este pericolul la care sunt supuși pietonii. Dacă este rănit vreun om, cine va suporta consecințele?