Chiar dacă CFR-ul este incapabilă să aducă în ţară noi trenuri sau automotoare, iată că Transferoviar (TFC), o firmă privată, mult mai mică şi mai puţin potentă financiar decât colosul statului, a reuşit să cumpere din Germania 12 trenuri Bombardier Talent BR 643.
Nu sunt noi, patru sunt produse în 2001 şi opt în 2004, însă chiar şi aşa vorbim de automotoare diesel care aduc un aer de ţară civilizată. Trenurile au o viteză maximă de 100 km / h, iar până la achiziţie au circulat în zona oraşului Dusseldorf.
TFC a intrat deja în posesia primelor şase unităţi, acestea au fost inspectate, revizuite şi igienizate, iar de astăzi au intrat în circulaţie în zona Clujului. Aceste trenuri vor ajunge şi pe trasee precum București – Aeroport Henri Coandă sau București – Buzău.
Noile automotoare Bombardier Talent au intrat în circulație în zona Metropolitană Cluj-Napoca, pe ruta Cluj-Napoca–Aghireș, a anunțat compania Transferoviar.
Primele șase automotoare diesel aduse din Germania au intrat în țară în iunie, iar la Cluj au fost făcute o serie de modificări, revizii și igienizări. Transferoviar a cumpărat în total 12 trenuri Bombardier Talent BR 643 fabricate în 2001 și 2004, trenuri care au circulat până acum în zona orașului Dusseldorf. Aceste trenuri au o viteză maximă de 100 km/h. Opt dintre trenuri sunt produse în 2004 și restul de patru, în 2001.
Compania preciza acum câteva luni, că noile trenuri vor circula și pe rute precum București-Aeroport Henri Coandă și București–Buzău. Pe secția București-Aeroport Otopeni vor intra în aprilie, scrie Hotnews.ro. ,,Automotoarele Bombardier Talent sunt destinate, în principal, traficului regional metropolitan. Trenurile asigură un grad ridicat de confort, sunt prevăzute cu aer condiționat, wi-fi, toalete ecologice și au un nivel sporit de siguranță, fiind echipate cu camere de supraveghere“, transmit reprezentanții TFC.
Aceste trenuri vor deveni cele mai noi din flota Transferoviar, care cuprinde automotoare fabricate în anii ‘60 și ‘70.