Felix Rache Campus TV BuzauFoto: Inquam Photos / Octav Ganea

Într-o mișcare care a luat prin surprindere piața media, o televiziune locală din Buzău a reușit performanța de a încasa mai mulți bani din campania electorală a lui Victor Ponta decât celebrul post național România TV. Este vorba despre TV BUZĂU TRUST CAMPUS SRL, cunoscută publicului drept Campus TV, care a primit 2,4 milioane de lei pentru promovare, potrivit unui raport publicat de Expert Forum vinerea trecută.

În comparație, RTV HD SRL, compania care operează licența România TV, a încasat „doar” 1 milion de lei de la același candidat.

Potrivit raportului, în prima săptămână a campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din 4 mai 2025, Victor Ponta a cheltuit 4,38 milioane de lei, din care peste jumătate au mers către doar două entități media: televiziunea locală din Buzău și România TV. În total, contribuțiile proprii declarate de Ponta se ridică la 10,4 milioane de lei, însă aproape întreaga sumă provine din împrumuturi, fără clarificări privind sursa lor – persoane fizice sau juridice.

Campus TV, în centrul atenției: sărăcie în redacție, bani grei în conturi

Antonel Mocanu
Antonel Mocanu – în partea stângă

Campus TV este deținută de Antonel Mocanu, un apropiat al partidului Pro România, dar și – potrivit surselor citate – de influența din umbră a Felix Rache, fost vicepreședinte al Consiliului Județean Buzău și fost consilier de imagine al lui Ponta. Rache, care a bifat mai multe partide și campanii în ultimii ani, este descris de jurnalista Sorina Ruxandra Matei drept „mercenar de presă”, care „face propagandă și se mută de la un candidat la altul”.

„Coco Felix Rache. 480.000 de euro. Io nu l-aș fi angajat nici să desfunde țevile lui Nicușor. (…) Rog să nu mai fie confundați propagandiștii cu ziariștii. Rache nu e ziarist. Lucrează pe coco, face propagandă”, a comentat Matei într-o postare publică.

Ironia face ca, deși a devenit campioană la contracte electorale, televiziunea buzoiană se confruntă în realitate cu lipsuri serioase: aparatură învechită, salarii mici și întârzieri la plată. Este inexplicabil unde și la ce personaj cheie au ajuns banii! Concluziile le puteți trage voi!

După încheierea contractului, pe site-ul Campus TV a apărut un banner electoral de calitate joasă și neclară, care redirecționează către contul de TikTok al lui Victor Ponta.

De altfel, imediat după ce postul de televiziune a fost cumpărat, directorul trustului TV a devenit nimeni altul decât George Sava, fost prefect de Buzău și fost coleg de listă cu Felix Rache în cadrul PRO România, la alegerile locale din 2020. Sava, o figură controversată în peisajul politico-administrativ, este cercetat într-un dosar DNA pentru luare de mită, acuzațiile vizând tranzacții ilegale cu terenuri ale ADS în județul Giurgiu, conform puterea.ro.

Printre altele, Felix Rache deține postul de televiziune ETNO TV și TARAF TV.

Campanie dominată de online și de lipsa transparenței

La nivel național, candidații au raportat în prima săptămână a campaniei contribuții în valoare de 13,8 milioane de lei, mult peste cele 2,3 milioane de lei din campania prezidențială din 2024. Cei mai mari jucători sunt Victor Ponta și Nicușor Dan, cu cheltuieli predominante în zona digitală: 84% din bugetele campaniei au fost direcționate către promovarea online.

În paralel, partidele au virat 25,2 milioane de lei în conturile candidaților – o sumă totuși mai mică decât cea alocată în campania trecută (73 milioane lei). PSD a fost lider și la capitolul cheltuieli directe (6,57 milioane lei), urmat de Pro România (4,38 milioane – prin Ponta) și USR, care a oscilat între Elena Lasconi și Nicușor Dan, în final optând pentru actualul primar general.

Concluzia Expert Forum este îngrijorătoare: fondurile provin aproape exclusiv din împrumuturi, în timp ce transparența asupra sursei acestora este redusă. În plus, banii se duc masiv spre firme de promovare apropiate politic, în detrimentul presei independente.

Rămâne întrebarea: de ce a primit o televiziune locală cu resurse modeste mai mulți bani decât un post național? Și, mai ales, unde s-au dus acești bani?

Felix Rache în STENOGRAMELE – DNA București, apropiat și de Mircea Geoană

Lascut DNA Otopeni

Este de menționat că Felix Rache nu este la prima campanie prezidențială în care are un rol de sfătuitor din umbră. În alegerile precedente, el s-a aflat în apropierea candidatului Mircea Geoană, care îl descria drept „unul dintre cei mai inventivi şi creativi oameni” pe care i-a întâlnit. „Mă văd cu el, mă sfătuiesc cu el (…), dar nu are un rol explicit în campania mea”, declara Geoană într-un interviu acordat ziarului Adevărul.

Felix Rache este un maestru al jocurilor de cuvinte. Până să devină consilier de stat în cabinetul Tudose, Felix Rache a realizat emisiunea „Deziluzia Optică”, la Antena 3.

Mircea Geoana si Felix Rache

Relația apropiată dintre cei doi a fost recunoscută public, în ciuda controverselor din jurul lui Rache. Numele acestuia a apărut, în urmă cu un an, în stenogramele DNA din dosarul privind mita pentru spațiile comerciale de la Aeroportul Otopeni, fiind prezentat drept intermediar între oameni de afaceri și reprezentanți ai Ministerului Transporturilor. Într-o discuție interceptată de procurori, prezentată de România TV, Rache apare negociind împărțirea unor sume de bani alături de Cătălin Lăscuț, alt personaj implicat în dosar, conform romaniatv.net.

Știri din Surse Buzău a înaintat o serie de întrebări către Felix Rache, vizând clarificarea unor aspecte legate de cheltuielile din campania electorală a lui Victor Ponta și legăturile acestuia cu televiziunea locală Campus TV Buzău. Până la momentul publicării acestui articol, Felix Rache nu a oferit niciun răspuns solicitărilor noastre.

Lăsăm mai jos întrebările înaintate către Felix Rache, în speranța că va oferi un punct de vedere clarificator.

Considerați că apariția în spațiul public a informațiilor respective ar putea face obiectul unui dosar penal, mai ales în contextul în care este vorba de distribuirea banilor publici decontați de AEP?

Ce rol ați jucat în atribuirea contractului de 2,4 milioane de lei către TV Buzău Trust Campus SRL, televiziunea condusă de Antonel Mocanu?

Ați avut vreo implicare directă sau indirectă în gestionarea bugetului de campanie al lui Victor Ponta?

Ați beneficiat personal – financiar sau material – de pe urma contractului semnat între echipa de campanie și Campus TV?

Cine a propus televiziunea locală din Buzău ca principal canal de promovare în campania lui Victor Ponta?

Cum justificați faptul că o televiziune locală dintr-un județ mediu a primit mai mulți bani decât România TV, un post național cu audiență considerabil mai mare?

De ce a fost ales un post cu aparatură învechită, cu probleme salariale și vizibilitate redusă pentru o investiție de 2,4 milioane de lei?

Există un contract scris între dumneavoastră și Victor Ponta sau echipa sa de campanie? Dacă da, în ce constă exact obiectul colaborării?

Vă asumați rolul de consilier de imagine în această campanie electorală?

Ați avut vreun interes personal în direcționarea fondurilor către anumite firme sau televiziuni apropiate?

Ce opinie aveți despre acuzațiile conform cărora ați fi un „mercenar de presă” care se mută „de la un candidat la altul”, așa cum a spus jurnalista Sorina Matei?

Considerați că promovarea electorală făcută de Campus TV Buzău în schimbul celor 2,4 milioane de lei a avut eficiență reală? Puteți prezenta rezultatele?

Veți face publică o listă completă a serviciilor furnizate în schimbul sumei primite de Campus TV?

Aveți sau ați avut calitatea de asociat sau beneficiar real în vreo firmă care a încasat bani din campaniile electorale ale lui Victor Ponta sau alt candidat?

Care este legătura dvs. cu domnul Antonel Mocanu? Mai ales că apropiații dvs. au declarat în nenumărate rânduri că sunteți cel care gestionează prin interpusul Antonel televiziunea locală și fondurile companiei

By Orjan Vlad Stefan

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Email: stiripesursebz@gmail.com Whatsapp: 0744270854

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *