Ziua în care o să ieşi pe uşă şi n-o să te mai întorci

Toţi ne spunem acelaşi lucru, în fiecare zi când ieşim pe uşă: ‘N-are cum să mi se întâmple tocmai mie. Sunt prea bun!’.

Puștanii de 20 de ani, viteza și alcoolul.

Viteza ridicată la volan este mai răspândită în rândul bărbaților tineri, poate pentru că se simt mai siguri la volan sau pentru că sunt mai interesați în a se evidenția față de ceilalți. Astfel 70% dintre bărbați și 62% dintre femei recunosc faptul că depășesc limita de viteză atunci când conduc.

Însă viteza nu este singura problemă a tinerilor șoferi… Se pare că, în ciuda faptului că au luat permisul de conducere doar de câțiva ani, tinerii șoferi ignoră multe reguli importante de circulație. Studiul a arătat că 43% dintre bărbați și 35% dintre femei recunosc că nu au respectat semnificația semnelor de circulație. Mai mult, aproximativ 41% dintre bărbați și 33% dintre femei recunosc că iau curbele cu viteză și un enorm procent de 50% din tineri afirmă că au depășit mai mult de un vehicul odată pe o șosea cu două benzi.

Cinci români mor zilnic, în accidente rutiere. Șoselele noastre rămân cele mai însângerate din întreaga Uniune Europenă.

În mod normal, într-o țară ca România – în care anul trecut au murit, în accidente rutiere, aproape 2.500 de oameni – autoritățile ar trebui să ia, de urgență, măsuri pentru a preveni repetarea carnagiului de pe șosele.

Concret, ar trebui să înceapă imediat lucrul atât la îmbunătățirea condițiilor de drum, cât și la educarea tuturor participanților la trafic, de la șoferi și bicicliști, până la pietoni. Dar cum nimic din toate astea nu se face, momentan, cu seriozitate, n-ar trebui să ne mirăm dacă și în 2020 șoselele noastre vor rămâne tot cele mai periculoase din întregă Uniune Europeană.

De ce se moare pe șoselele din Buzău și din țară ?

Ce-i drept, la capitolul infrastructura, România e într-o situație dezastruoasă. Mai exact, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (ÎNS), rețeaua de drumuri din România se întindea, la începutul anului trecut, pe aproape 87.000 de kilometri, dintre care doar o cincime erau drumuri naționale (din care aproape jumătate ar trebui reparate) . Iar asta înseamnă că, pe marile artere rutiere din țară e aglomerație, iar riscul de accidente e crescut.

În plus, avem încă, în România, drumuri naționale de pământ, dar și o mulțime de drumuri județene a căror stare îi pune în pericol pe șoferi.

Jumătate de metru de prostie!

Cei din zona Moldovei știu acest drum sub numele de DN2 sau Drumul Morții pentru simplu fapt că pe acolo șoferii moldoveni se consideră pe autostradă și merg cu viteze medii foarte mari.

De fapt de vină nu sunt doar șoferii ci chiar statul Român prin al său Minister al Transportului care a realizat acest drum de peste 400 km cu O BANDĂ ȘI JUMĂTATE PE SENS.

Adică statul și-a bătut joc de moldoveni prin acea JUMĂTATE de bandă pe unde merg de regulă camioanale. Ceea ce este surprinzător este faptul că există “soluții” precum 2+1, adică pe o distanță de 2 km să mergi pe două benzi pe sens după care drumul să se transforme din 1 + jumătate în doar 1 banda pe sens.

Ei bine, domnilor, este vorba DOAR DE JUMĂTATE DE METRU cu care CNAIR poate să lățească celebra jumătate de bandă pentru a ajunge la două benzi pe sens în regim european. Adică cu o viteză maximă de 100 km/h în afara localității și minim 70 de km/h în sate așa cum este pe DN1 de la București până la Ploiești.

Părinţii, fraţii şi prietenii te vor suna în disperare pe telefonul mobil, iar tu nu vei răspunde .

Doar că statisticile au arătat că Dumnezeul şi planul lui nu îi lasă în viaţă pe cei mai buni dintre noi. Ba din contră, de fiecare dată, cei mai buni dintre noi pier în accidente.

Chiar şi definiţia de accident înseamnă de fapt o greşeală. Cea mai mică greşeală este de ajuns pentru moarte.

Moartea nu iartă nicio greşeală, nicio clipă de neatenţie, niciun moment în care tu, ca şofer profesionist ce eşti, vrei să te lauzi în faţa prietenilor cu talentul pe care îl ai la volan.

Părinţii, fraţii şi prietenii te vor suna în disperare pe telefonul mobil, iar tu nu vei răspunde. Va răspunde într-un final un poliţist.

Acel poliţist care a mai făcut asta de câteva zeci de ori. Şi îi va spune omului de la celălalt capăt că cel pe care îl caută şi cu care spera să vorbească, nu mai este printre noi.

Orjan Vlad Stefan

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Email: stiripesursebz@gmail.com Whatsapp: 0744270854

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *