Recent, avut loc o conferință de presă la Ministerul Mediului. Costel Alexe, Ministrul Mediului și Mircea Fechet, Secretat de Stat, au anunțat faptul că începând din 2020 achiziția de motociclete este inclusă în programul RABLA CLASIC si programul RABLA PLUS.
Prima de casare pentru cumpărarea unei motociclete e de 3.500 de lei, pentru că vrem să fie echitate între cumpărătorii de mașini și cei de motociclete. Dacă la mașini decontăm în jur de 10% din valoare, am vrut să păstrăm aceeași proporție și la motociclete, acestea fiind ceva mai ieftine
Costel Alexe
Voucherul pentru casarea unei mașini și achiziția unei motociclete/scuter este de 3.500 lei, iar eco-voucherul pentru scutere și motociclete electrice este de 3.500 lei. Prin cumularea mai multor vouchere se poate ajunge la un suport din partea statului de 2.000 euro la achiziția unui scuter sau motocicletă electrică.
Istoric RABLA MOTO
În 2019, asociația motoADN a demarat o serie de acțiuni pentru crearea și implementarea programului RABLA MOTO. În acest demers, motoADN reprezintă vocea și interesele a peste 8.000 de persoane care au semnat petiția de susținere a implementării programului RABLA MOTO. Proiectul beneficiază și de susținerea activă a numeroase asociații și cluburi moto.
În esență, motoADN a susținut ca voucherele RABLA, obținute la casarea unei mașini vechi, să poată fi folosite și pentru achiziția de motociclete și scutere noi. În acest fel va crește impactul pozitiv al acestui program de protecție a mediului și se elimină discriminarea persoanelor care vor să achiziționeze o motocicletă, nu un autoturism, prin accesarea programului RABLA.
Este foarte important de menționat că studii europene arată că folosirea scuterelor sau a motocicletelor în deplasarea urbană are un impact pozitiv major asupra mediului :
– direct prin faptul că un scuter/motocicletă cu motor termic este cu 20% mai puțin poluant față de o mașină electrică și cu 50% mai puțin poluantă față de o mașină cu motor termic.
– Indirect prin faptul că trecerea de la mașină la scuter face ca timpii de staționare în trafic a mașinilor să scadă astfel că se va reduce timpul în care acesta stă cu motorul pornit și poluează.
Din același studiu european reiese că impactul indirect este de 4 ori mai mare decât impactul direct – acest lucru va da o imagine clară asupra importanței folosirii acestui mijloc de deplasare în interiorul orașelor mari.
Sursa foto – Pe Motoare