Reclamele de pe Facebook sunt o metodă eficientă prin care mesajul tău poate ajunge la cât mai multă lume, iar politicienii și-au dat de mult seama de asta. Acum, aceștia cheltuie sume uriașe pe conținut plătit pe rețelele sociale pentru a se asigura că publicul este informat (sau dezinformat).

Rețelele sociale au devenit un canal extrem de important prin care oamenii politici pot disemina fake news, informații înșelătoare sau pot chiar manipula electoratul al cărui vor speră să-l obțină. Pot face asta și mai ușor decât înainte, cu ajutorul conținutului plătit de pe rețelele sociale. Astfel, în schimbul unor sume de bani, postările acestora sunt afișate pe post de reclame și ajung la un public mult mai numeros.

Câți bani cheltuie politicienii buzoieni ca să-ți afișeze reclame politice pe Facebook

2020 este an electoral, iar politicienii buzoieni recurg la tot felul de practici pentru manipulare sau pentru informare, o bătălie online să îi spunem. Asta înseamnă că, acum mai mult ca niciodată, politicienii s-au întrecut în laude de sine și critici pentru adversari. Și cum altfel să-i convingi mai bine că ai dreptate pe utilizatorii de pe internet decât prin postări pe rețelele sociale?

Astfel, politicienii au recurs la reclame plătite pe platforme precum Facebook și Instagram pentru a-și transmite mesajele, fie ele sincere, sau manipulative. Partea interesantă e că sumele nu sunt deloc mici.

Mocanu Adrian (campionul)

12.144 de lei a cheltuit micul Mocanu, pentru a se promova și a face propagandă electorală împotriva adversarilor politici.

Pagina de Facebook a deputatului cheltuit 12.144 de lei pe reclame ce țin de probleme sociale și politice sau ce țin de alegeri. Reclamele pe pagină încep în luna martie 2019 și, până la data de 22 ianuarie 2020, sunt în număr de 32.

Deputatul Mocanu este cunoscut în activitatea locală, ca un fiind un ”combinagiu” politic, trăgând sforile în funcție de orientările sale personale sau ale familiiei. În ultima perioadă a activat în ALDE Buzău ca lider a organizației din muncipiu.

Mocanii  au reușit, pentru o perioadă scurtă de timp să controleze întreg județul Buzău.  Între 2008 și 2012, Mocanu tatăl era președinte al Consiliului Județean, soția sa, director general al Finanțelor, iar fiul, deputat.  Tentaculele tribale ale acestora  s-au întins în fiecare oraș, comună sau cătun din acest județ.  Presa locală scria în acea perioadă că afacerile din Buzău erau controlate îndeaproape de clanul Mocanilor, totul find monitorizat politic, de șeful CJ, economic de la Garda Financiară, iar la București, din Parlament, informează ancheteonline.ro.

Două dintre cele mai controversate proiecte  derulate de Consiliul Județean, sub conducerea lui Victor Mocanu, care au generat  dosare penale , sunt:  Maternitatea și  Drumul Vinului.

O altă afacere nebuloasă este deszăpezirea județului Buzău în iarna 2009-2010, când mașinile de deszăpezire au fost închiriate de la compania Baum Construct SRL, unde era asociat Daniel Drăgan, același  ginere al baronului Mocanu, potrivit ancheteonline.ro.

Constatin Florescu, plătește pentru postările sale de pe facebook.

Acesta își sponsorizează postările pentru a avea impact asupra cetățenilor din municipiul Buzău.

Consilierul local, Constantin Florescu, a cheltuit nu mai puțin de 3.747 lei, pentru a promova probleme sociale și politice, în aproximativ o lună, reclamele fiind în număr de 8.

Fostul judecător C-tin Florescu, care are în palmares condamnarea (!) unui ziarist la închisoare cu executare (Sabin Orcan), caută de mai multă vreme orice motiv pentru a-l ataca pe primarul C-tin Toma, potrivit buzoienii.ro .

Motivul e unul firesc: gruparea Boșcodeală, decuplată de la putere și de la banul public de primarul C-tin Toma, e într-o grea suferință. Perspectiva de a rămâne pe dinafară încă patru ani (dacă Toma va obține un nou mandat) nu le pică deloc bine „boșcodeilor”. Soluția, firească, e să-l atace pe Toma, primarul care a izbutit în 4 ani ce nu a realizat fosta administrație în 20, potrivit buzoienii.ro .

Silviu Roșioru

Consilierul local, Silviu Roșioru, a cheltuit 607 lei pentru a se promova pe facebook.

Silviu Roșioru, a promovat probleme sociale și politice din municipiul Buzău.

Carmen Adriana Ichim

Fosta prefectă a județului Buzău, a cheltuit suma de 561 de lei, aceasta și-a înființat pagina înainte să fie înlăturată din funcție și dă semne că va participa la alegerile locale din iunie.

Ion Marcel Ciolacu

Președintele PSD, a cheltuit suma de 1.976 de lei pentru a promova probleme sociale și politice. Acesta este cunoscut ca vâslașul lui Liviu Dragnea.

Ionela Dobrică

Ionela Dobrică, deputat de Buzău din partea PSD, a cheltuit suma de 320 de lei pentru a promova teme politice și sociale .

Toma Constantin

Primarul mun. Buzău, nu a cheltuit niciun leu pentru a se promova pe facebook, însă, acesta, a găsit o altă soluție pentru a fi aproape de buzoieni. C-tin Toma, efectuează rapoarte video săptămânale pe probleme administrative și sociale.

Câți bani au cheltuit paginile partidelor politice pe reclame pe Facebook

PNL Buzău

De când Facebook ține socoteala, PNL a afișat 260 de reclame cu conținut politic pe platformă. Pentru acestea, a plătit în total 12.424 de lei.

PSD Buzău

PSD Buzău, nu a cheltuit niciun leu pentru a se promova pe facebook.

De ce ar trebui să-ți pese

Evident, fiecare are dreptul să plătească pentru a-și promova mesajul pe care vrea să-l transmită pe Facebook. Totuși, trebuie luat în considerare faptul că respectivii politicieni țin cu tot dinadinsul ca acea postare să ajungă la utilizatori, iar intențiile acestora nu sunt întotdeauna cele mai curate.

Foto: facebook.com,newsweek.ro

RAPID SUPER SERVICE
EMAG
RAPID SUPER SERVICE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *